Regulamin świadczenia przez Astara NIP Poland usług rezerwacji pojazdów drogą elektroniczną ("Regulamin”)


I. Informacje Ogólne  

 

  1. Niniejszy Regulamin został przygotowany przez Astara NIP Poland sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-677) przy ul. Cybernetyki 10, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000371667, NIP: 9512324704 („Astara”) i określa zasady świadczenia przez Astara usług drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej salon.nissan.pl („Strona”) służącej do rezerwacji pojazdów Nissan online przez użytkowników Strony („Użytkownik”). 
  2. Niniejszy Regulamin dostępny jest za pośrednictwem Strony i jest regulaminem w znaczeniu przepisu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).  
  3. Regulamin określa w szczególności: rodzaje i zakres usług świadczonych przez Astara drogą elektroniczną, warunki świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz tryb postępowania reklamacyjnego. 
  4. Korzystanie ze Strony i wszystkich jej funkcjonalności oznacza wyrażenie zgody na warunki określone w Regulaminie.  

 

II. Konto Użytkownika 

 

  1. Dokonywanie rezerwacji pojazdów Nissan za pośrednictwem Strony wymaga jednorazowego zarejestrowania przez Użytkownika konta („Konto”).  
  2. Aby zarejestrować Konto Użytkownik wypełnia formularz rejestracyjny wskazując wymagane dane oraz aktywuje Konto klikając w jednorazowy link aktywacyjny otrzymanym mailem. 
  3. W momencie zakończenia procesu rejestracji Konta Użytkownicy zawierają z Astara umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony, obejmującą w szczególności: założenie Konta, logowanie do konta, udostępnianie formularza do kontaktu z Astara, korzystanie z innych funkcjonalności Konta („Umowa Obsługi Konta”), co następuje poprzez akceptację niniejszego Regulaminu.  
  4. Użytkownicy będący konsumentami mogą odstąpić od Umowy Obsługi Konta w terminie 14 dni od jej zawarcia bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie dokumentowej lub w formie pisemnej. Przykładowy wzór takiego oświadczenia stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. 
  5. Użytkownicy mogą korzystać z Konta i jego funkcjonalności po zalogowaniu się na Stronie z wykorzystaniem danych dostępowych ustalonych przy rejestracji. Konto jest usługą o charakterze marketingowym i polega na umożliwieniu Użytkownikom: a) korzystania z funkcjonalności Konta; b) otrzymywania informacji handlowej, ofert i promocji dotyczących produktów i usług oferowanych przez Astarę związanych z marką Nissan („Informacje Marketingowe”). Informacje Marketingowe będą przekazywane za pośrednictwem adresu e-mail podanego podczas rejestracji Konta oraz mogą być wysyłane przez automatyczne systemy wywołujące oraz z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych. Osoby, które nie chcą mieć dostępu do Informacji Marketingowych nie powinny zakładać Konta lub powinny zrezygnować z dalszego korzystania z Konta.   
  6. Użytkownicy mogą w dowolnym momencie zaprzestać z korzystania z Konta i usunąć je poprzez przesłanie z adresu e-mail przypisanego do Konta prośby o usunięcie Konta na adres bok_nissan@astara.com – co będzie skutkowało rozwiązaniem Umowy Obsługi Konta. 

 

III. Rezerwacja pojazdów Nissan 

 

  1. Użytkownik posiadający zarejestrowane Konto może za jego pośrednictwem dokonywać rezerwacji pojazdów Nissan udostępnionych na Stronie, z zastrzeżeniem spełniania wymagań technicznych, o jakich mowa w punkcie IV Regulaminu oraz pod warunkiem akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu.  
  2. Aby dokonać rezerwacji pojazdu Nissan za pośrednictwem Strony Użytkownik powinien: 
  3. wybrać interesujący go pojazd wraz z jego konfiguracją spośród tych dostępnych na Stronie, 
  4. wypełnić formularz rejestracyjny ze wskazaniem wszystkich wymaganych danych, 
  5. wskazać Dealera Nissana, u którego Użytkownik będzie chciał zakupić zarezerwowany pojazd, 
  6. zapłacić opłatę rezerwacyjną w kwocie 1500 zł („Opłata rezerwacyjna”),  
  7. zaakceptować warunki niniejszego Regulaminu. 
  8. Z chwilą prawidłowego dokonania przez Użytkownika Opłaty rezerwacyjnej dochodzi do zawarcia pomiędzy Użytkownikiem i Astara na okres 14 dni umowy rezerwacji pojazdu, na mocy której Użytkownik uprawniony jest do zakupu u wybranego Dealera Nissana przez umówiony czas wybranego pojazdu Nissan („Umowa rezerwacyjna”). Potwierdzenie pełnego wykonania przez Astarę Umowy rezerwacyjnej stanowi przesłane na adres e-mail Użytkownika wiadomość e-mail zawierająca potwierdzenie rezerwacji. 
  9. Celem uniknięcia wątpliwości potwierdza się, że Astara nie jest sprzedawcą zarezerwowanych pojazdów Nissan. Aby dokonać zakupu zarezerwowanego pojazdu należy skontaktować się z wybranym w procesie rezerwacji pojazdu Dealerem Nissana. 
  10. Użytkownik będący osobą fizyczną może odstąpić od Umowy rezerwacyjnej do chwili jej wykonania przez Astara, tj. do chwili przesłania przez Astara na podany przez Użytkownika adres e-mail wiadomości zawierającej potwierdzenie rezerwacji. Takie odstąpienie wymaga jedynie przesłania na adres poczty elektronicznej Astara: bok_nissan@astara.com oświadczenia o odstąpieniu od Umowy rezerwacyjnej, zawierającego następujące dane: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej podane podczas rezerwacji oraz wybrany podczas rezerwacji model pojazdu Nissana. 
  11. Opłata rezerwacyjna nie jest zaliczana na poczet ceny zarezerwowanego pojazdu i jest Użytkownikowi zwracana przez Astarę w pełnej wysokości. Podstawą zwrotu Opłaty rezerwacyjnej jest: odstąpienie od Umowy rezerwacyjnej przez Użytkownika, wygaśnięcie Umowy rezerwacyjnej z innej przyczyny (np. upływ czasu na jaki została zawarta), dokonanie przez Użytkownika zapłaty Dealerowi Nissana zaliczki na zakup zarezerwowanego pojazdu. Zwrot Opłaty rezerwacyjnej następuje w terminie 30 dni od dnia wystąpienia podstawy zwrotu w takiej samej formie w jakiej została zapłacona. 

 

IV. Warunki techniczne świadczenia usług 

 

  1. Prawidłowe korzystanie ze Strony, w tym Konta i jego funkcjonalności możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny Użytkownika następujących wymagań technicznych: 
  2. dostęp do sieci Internet, 
  3. konto e-mail, 
  4. przeglądarka sieci Web zgodna z HTML5 z obsługą TLS, 
  5. program do odczytu plików PDF. 
  6. Astara nie ponosi odpowiedzialności za problemy bądź ograniczenia techniczne w sprzęcie komputerowym lub oprogramowaniu, z którego korzysta Użytkownik, a które uniemożliwiają bądź utrudniają mu korzystanie ze Strony. 

 

V. Ochrona danych osobowych 

 

  1. Wobec faktu, iż założenie Konta i korzystanie z jego funkcjonalności łączy się z przetwarzaniem Państwa danych osobowych („Dane Osobowe”, „Dane”) prosimy zapoznać się z poniższymi informacjami. Administratorem Danych Osobowych jest Astara NIP Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („Astara”). Dane Osobowe są przetwarzane z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa, spełniających wymagania prawa. Podanie Danych jest dobrowolne, ale konieczne dla zawarcia Umowy Obsługi Konta oraz Umowy rezerwacyjnej (dalej łącznie jako: „Umowy”). Dane Osobowe będą przetwarzane w celach: zawarcia i wykonania Umów; korespondencji w powyższych sprawach, w tym przeprowadzenia ewentualnego postępowania reklamacyjnego (o ile dotyczy); marketingowych, jeżeli udzielono zgody lub podstawą prawną przetwarzania są dozwolone, prawnie uzasadnione interesy administratora danych osobowych – art. 6 ust. 1 lit. a) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). 
  2. Ponadto Dane Osobowe mogą być wykorzystywane dla celów statystycznych w ramach prawnie dozwolonego i uzasadnionego interesu administratora danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). 
  3. Dane Osobowe będą przechowywane jedynie przez okres niezbędny do prawidłowej realizacji powyższych celów, a po ich wykonaniu przez okres wymagany obowiązkami nałożonymi na administratora danych przepisami prawa, w tym (i) przepisami dotyczącymi odpowiedzialności cywilnej za należyte wykonanie przez strony swoich zobowiązań oraz (ii) przepisami podatkowymi. 
  4. Odbiorcami Danych Osobowych mogą być stosowni współpracownicy Astara, w zakresie w jakim może to być wymagane do wykonania obowiązków związanych z realizacją powyższych celów przetwarzania. Odbiorcami Państwa Danych mogą być także zewnętrzni dostawcy usług (np. podmioty świadczące usługi pocztowe, kurierskie, bankowe, doradcze, finansowe, rachunkowe, podatkowe, audytorskie, prawne, a także podmioty zajmujące się dostarczaniem usług IT takich jak hosting lub serwisowanie systemów i oprogramowania IT), w zakresie w jakim jest to uzasadnione powyższymi celami przetwarzania lub związane z przechowywaniem lub przekazywaniem Danych. Ponadto w zakresie dozwolonym prawem Państwa Dane Osobowe mogą być przekazywane innym spółkom z Grupy Astara. W przypadku działań marketingowych odbiorcami Danych mogą być, domy mediowe, agencje reklamowe, podmioty świadczące usługi marketingowe w zakresie w jakim biorą udział w działaniach marketingowych Astara. 
  5. Macie Państwo prawo: dostępu do swoich Danych Osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia Danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Danych z uwagi na Państwa szczególną sytuację lub w celach marketingu bezpośredniego, a także prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie Danych w każdym czasie bez wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania. W celu realizacji powyższych uprawnień mogą Państwo wysłać wiadomość na adres: privacy.pl@astara.com. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Astara privacy.pl@astara.com 
  6. Podstawę przetwarzania Danych Osobowych w zależności od sytuacji stanowi art. 6 ust. 1 lit. a), b), c) lub f) RODO. 
  7. Państwa Dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu ani nie będą przekazywane poza granice Europejskiego Obszaru Gospodarczego. 
  8. Przysługuje Państwu także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w razie uznania, że doszło do naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych. 

 

VI. Postępowania reklamacyjne 

 

  1. Astara nie przewiduje specjalnego trybu rozpatrywania ewentualnych reklamacji konsumentów. Odpowiedzialność Astary względem Użytkowników będących konsumentami oparta jest na obowiązujących przepisach prawa, w szczególności ustawy o prawach konsumenta. Wszelkie roszczenia związane z ewentualnym niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Umowy Obsługi Konta oraz Umowy rezerwacyjnej powinny być zgłaszane pisemnie lub w formie dokumentowej w terminach i w sposób wymagany odpowiednimi przepisami prawa, w szczególności przepisami ustawy o prawach konsumenta.  
  2. W przypadku wystąpienia sporu, Użytkownicy będący konsumentami, którzy zamierzają dojść do pozasądowego porozumienia z Astarą, mogą oddać spór pod rozstrzygnięcie Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego (SPSK) działającego przy właściwym Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, poprzez złożenie stosownego wniosku na formularzu dostępnym we właściwym SPSK lub na stronach Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. 

 

VII. Postanowienia końcowe  

 

  1. Umowa Obsługi Konta oraz Umowa rezerwacyjna podlega przepisom prawa polskiego. W przypadku Użytkowników nie będących konsumentami wszelkie spory dotyczące ich zawarcia, wykonania i/lub interpretacji będą rozstrzygane przez Sąd właściwy miejscowo dla siedziby Astara. 
  2. W zakresie w jakim wynika to z przepisu art. 3855 Kodeksu cywilnego oraz art. 7aa ustawy o prawach konsumenta, postanowienia zawarte w niniejszym Regulaminie, które na mocy szczegółowych odesłań odnoszą się do konsumentów, znajdują zastosowanie również do osoby fizycznej zawierającej Umowa Obsługi Konta oraz Umowę rezerwacyjną, która jest bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą tej osoby. 
  3. Astara zastrzega sobie prawo do dokonywania jednostronnie zmian postanowień niniejszego Regulaminu lub wprowadzenia nowego, o czym powiadomi Użytkowników poprzez publikację na Stronie. Nowy Regulamin lub zmiany postanowień dotychczasowego Regulaminu wchodzą w życie z dniem publikacji na Stronie. Do Umów Obsługi Konta oraz Umów rezerwacyjnych zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia danej umowy. 
  4. Astara jako dostawca usług świadczonych za pomocą Strony nie jest częścią ewentualnych umów zawieranych pomiędzy Użytkownikami i Dealerami Nissana. Astara nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zachowania Użytkowników i Dealerów Nissana podjętych w związku z zawarciem Umowy rezerwacyjnej, w tym za nienależyte wykonanie bądź niewykonanie jakichkolwiek umów lub porozumień zawartych pomiędzy Użytkownikami i Dealerami Nissana. Astara w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za jakość, bezpieczeństwo lub terminowość usług świadczonych przez Dealerów Nissana, zdolność Dealerów do prawidłowego wykonania podjętych zobowiązań, wypłacalność Użytkowników, a także prawdziwość i rzetelność informacji oraz innych treści podawanych/przekazywanych przez Dealerów Nissana Użytkownikom. 
  5. O ile nie zostało to wskazane wyraźnie inaczej to prezentowane na Stronie materiały, informacje lub ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).